27/10/12

"ιστορία είμαστε εμείς"




...κι επειδή η ιστορία δεν είναι μόνο στα βιβλία, αλλά παντού γύρω μας, στους δρόμους, στις πλατείες και στους ανθρώπους, διαβάστε τη συγκλονιστική μαρτυρία που μας διάβασε σήμερα στην τάξη η Άννα, με την ιστορία του προπάππου της, στον ελληνοϊταλικό πόλεμο του 40:

Το περιστατικό που μου διηγήθηκε ο προπάππος μου συνέβη το Νοέμβριο του 1940: 
"Ανήκα στην πρώτη μονάδα ανεφοδιασμού, που προσέγγιζε τις γραμμές του μετώπου της Πίνδου, μεταφέροντας τρόφιμα και πυρομαχικά στους Έλληνες στρατιώτες.

Ένα περιστατικό όμως λίγο έλειψε να μου στερήσει τη ζωή. Το μουλάρι που οδηγούσα φορτωμένο πολεμοφόδια κόλλησε στη λάσπη. Στην αρχή προσπάθησα μόνος μου να το βοηθήσω, μα εγκλωβίστηκα και εγώ. Ύστερα από λόγο κάλεσα βοήθεια. Αρκετοί ήταν αυτοί που προσπέρασαν, θεωρώντας επικίνδυνο να πλησιάσουν, γιατί θα κολλούσαν και οι ίδιοι. Τότε συνειδητοποίησα ότι κινδύνευα να πεθάνω, καθώς το πυροβολικό του εχθρού, είχε ήδη αρχίσει να ρίχνει προς τις θέσεις μας. 

Ένας συστρατιώτης μου από την Κρήτη, έδεσε ένα σχοινί από το μουλάρι του και μου πέταξε την άλλη άκρη. Με πολύ κόπο κατάφερα να ελευθερωθώ. Λίγο αργότερα και οι δυο μαζί καταφέραμε να ξεκολλήσουμε και το μουλάρι με τα πολύτιμα πυρομαχικά. Στο τέλος, κατάκοποι φτάσαμε στην πρώτη γραμμή του μετώπου.

Ο άνθρωπος αυτός μου έσωσε τη ζωή και του χρωστάω αιώνια ευγνωμοσύνη. Γιατί εκτός από τις σπουδαίες μάχες και τα κατορθώματα των μεγάλων στρατηγών, η Ιστορία είναι γεμάτη από ιστορικές στιγμές απλών ανθρώπων κι εγώ έγινα μάρτυρας μιας απ΄αυτές."
  Άννα (24-10-2012)

Δεν υπάρχουν σχόλια: