7/10/09

μαθητικό laptop..."το ράσο δεν κάνει τον παππά"

Στα φετινά πρωτάκια του Γυμνασίου έδωσαν από ένα μικρό "γλυκούλι" laptop. Πολύ καλή κίνηση και μακάρι να επεκταθεί και στις άλλες τάξεις.


Θα πρέπει όμως να σκεφτούμε ότι:

α) είναι έτοιμοι οι εκπαιδευτικοί;
έχουν επιμορφωθεί κατάλληλα για να χρησιμοποιήσουν τις Νέες Τεχνολογίες ως "γνωστικά εργαλεία" στη μαθησιακή δραστηριότητα;

β) το Αναλυτικό Πρόγραμμα πότε θα αλλάξει επιτέλους; με το υπάρχον Α.Π. και τον τεράστιο όγκο της Διδακτέας Ύλης δεν είναι εύκολο να κάνει ο εκπαιδευτικός δραστηριότητες "ανοιχτές", δημιουργικές, απελευθερωτικές για το μαθητή, χρησιμοποιώντας τις Νέες Τεχνολογίες σε καθημερινή βάση.

Περιμένουμε και ευχόμαστε να εξοπλιστούν το συντομότερο οι αίθουσες με υπολογιστές, γρήγορο διαδίκτυο, διαδραστικούς πίνακες, ώστε το μάθημα να γίνει πιο ελκυστικό και πιο δημιουργικό για τους μικρούς μας μαθητές. Όμως, εάν δεν λάβουμε σοβαρά υπόψιν, τις προηγούμενες παρατηρήσεις, τότε θα επαληθευτεί το ποντιακό ανέκδοτο...

"γιατί οι πόντιοι αγοράζουν δύο πλυντήρια;
για να στηρίζουν πάνω τους τη σκάφη
και να πλένουν... στο χέρι..."

6 σχόλια:

Τζούλια είπε...

πολύ σωστά...θα ήθελα όμως να επισημάνω όμως Νίκο και κάτι ακόμα...
πιο επικίνδυνο είναι τελικά να χρησιμοποιεί κάποιος την τεχνολογία (διαδίκτυο,διαδραστικό πίνακα κλπ) και τελικά να αναπαράγει μια παραδοσιακή διδασκαλία. απ΄ότι να μην τη χρησιμοποιήσει καθόλου... Το λέω αυτό γιατί ακούω τριγύρω να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια οι "ψηφιακές τάξεις"... , χωρίς όμως ουσιαστικές και καινοτόμες μεθοδολογίες. Δηλαδή όπως σωστά είπες, η σκάφη πάνω στο πλυντήριο... Δυστυχώς φίλοι μου η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση δεν είναι θέμα εργαλείων, είναι βαθιά φιλοσοφική θεώρηση...

Μαρια Νικολαου είπε...

Το χιουμορ σώζει ίσως λιγο την κατασταση.
Χρειαζεται υπομονή και εσεις οι εκπαιδευτικοι το ξερετε καλυτερα απο τον καθενα .
Ευχομαι τα καλυτερα προσωπικά για τη νεα χρονια και τα παιδια της Πρώτης να μην εχουν το μυαλο τους μονο στο οτι απεκτησαν laptop αλλα να καταλαβουν ΓΙΑΤΙ το απεκτησαν και ΠΩΣ θα το χρησιμοποιήσουν καλυτερα παντα με τις συμβουλες τις δικες σας

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΙ ΓΩ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΤΟ ΔΟΥΝ ΣΑΝ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ.
ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ.

giorgos basmatzidis είπε...

Οι αμφιβολίες που τίθενται είναι και δικές μου. Φοβάμαι πως τελικά το κομψό αυτό λαπτοπ που δόθηκε θα αποτελέσει μιας πρώτης τάξης παιχνιδομηχανή και μόνο. Και για να μην παρεξηγηθώ, καλά τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, αλλά όχι μόνο ηλεκτρονικά παιχνίδια. Άντε να δούμε τι θα γίνει τελικά.

55fm είπε...

Nίκο μου περιγράφεις πολύ καλά τα προβλήματα.
Όπως και η Τζούλια πολύ σοφά,λέει ότι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση δεν είναι θέμα εργαλείων,αλλά είναι βαθιά φιλοσοφική θεώρηση.
Πολύ δύσκολα δηλαδή...

Καλημέρα!

Evgenia Andrikopoulou είπε...

Καλησπέρααααα,

διάβασα το μεσημέρι ένα άρθρο και νομίζω ότι ταιριάζει αρκετά με την ανάρτηση σας και τα σχόλια που ακολούθησαν.

http://www.deltapublishing.co.uk/development/the-beauty-of-writing/comment-page-1#comment-202

Πολλά φιλιά από τη Σύμη